Geoblog.pl    dodka    Podróże    Autostopowe wojaże od marketu do marketu czyli Azja 2012    Czyli pierwsi biali ludzie na wiosce.

Czyli pierwsi biali ludzie na wiosce.

Indonezja
Indonezja, Natal
Przejechano 20827 km

Pobyt nasz w wiosce o nazwie Natal to właściwie przypadek. Szukaliśmy noclegu w Medanie, a niejaki Eru http://www.couchsurfing.org/profile.html?id=GKIUXXP, dotychczasowy mieszkaniec tego miasta, właśnie przeniósł się na wioskę. Nie znając jeszcze realiów drogowych Sumatry postanowiliśmy go odwiedzić, ponieważ w profilu ma wpisane, iż chce się uczyć naszego języka. Dojazd zajął nad dwa dni, ale z perspektywy czasu twierdzę, że było warto. Eru gościł nas 4 dni nie szczędząc dla nas czasu i troski pokazując nam krok po kroku co Natal ma do zaoferowania. Pomagaliśmy podlewać jego plantację melonów, dzieciaki z liceum zorganizowały dla nas ognisko nad brzegiem morza, codziennie nawiedzały nas tabuny dzieci, żeby chociaż zapytać nas skąd jesteśmy i popatrzeć co białas z plecakiem tu w ogóle robi. Każdego wieczoru jedliśmy nasi goreng z męską częścia okolicy, między innymi z rybakami, których w Natalu nie brakuje. Słuchaliśmy opowieści o tradycjach, przyzwyczajeniach i otym jak ludzie funkcjonują na Sumatrze. Wzbudzaliśmy ciągłe zainteresowanie, co na dłuższą metę męczy, jednak jeśli ktoś dysponuje czasem gorąco polecam napisać do Eru, który z wielką przyjemnością was ugośći. Jest on jednym z tych, który próbuje coś tam zmienić i rozpocząć rozwój miasta i nastawienie ludzi w kierunku rolnictwa i turystyki. Jest to inteligenty młody człowiek, któremu warto swoim przyjazdem w tym pomóć.