Geoblog.pl    dodka    Podróże    Autostopowe wojaże od marketu do marketu czyli Azja 2012    Tama Trzech Przełomów

Tama Trzech Przełomów

Chiny
Chiny, Yichang

Podróż pociągiem w wygodnym łóżku o rozmiarach nieco większych niż chińskie była naprawdę przyjemna i wyszliśmy z pociągu wypoczęci. Bilet na trasie Guangzhou - Yichang (hard sleeper) to koszt około 300Y, zależnie od wyboru łóżka. Są trzy poziomy: dolne, środkowe lub górne. Żałowałam, że podróż trwała tylko 15 godzin.

Do największej tamy na świecie - Tamy Trzech Przełomów można dotrzeć autobusem za 15Y w jedną stronę, który odjeżdza z dworca Yemingzhu. Dostanie się w pobliże tamy bez biletu, spacerem jest niemożliwe; wszędzie strażnicy, wielkie ogrodzenia i szpaler kamer. Bilet normalny kosztuje 105Y, dla studentów 65Y. Bilet studencki można kupić okazując legitymację ISIC, ale z uporem maniaka podałam pani w okienku mój dowód osobisty i również otrzymałam bilet studencki. Odwiedziliśmy tamę w okresie świątecznym i bilety z tej okazji były trochę tańsze. Z biletem przechodzi się przez bramki i wszyscy pakują się do podstawianych co chwilę autobusów, które wożą turystów na dwie strony tamy. Największe wrażenie na mnie zrobiły śluzy, które pozwalają na przepłynięcie statków na drugą stronę tamy.